PUBLICACIONS
IGUALTAT EDUCATIVA I DIVERSITAT CULTURAL
El sistema educatiu és una de les institucions socials que rep més demandes per part de la ciutadania, i de qui s'espera més sobretot quan es tracta de generar canvis socials. La qüestió és que aquestes demandes i aquests canvis acostumen a ser contradictoris, perquè són exigits per sectors diferents de la societat, amb interessos de vegades fins i tot oposats: igualtat i qualitat, integració i respecte a la diferència, currículum comprensiu i especialització...
La contradicció es manifesta en molts sentits. En aquest quart número d'Àmbits n'hem volgut tractar un que sembla afectar especialment la sensibilitat dels diferents col·lectius més directament implicats en el sistema educatiu (mares i pares, professorats, comunitats...), i que preocupa alhora com a objecte d'estudi cada vegada més les persones que treballen en l'àmbit de les ciències socials: la diversitat cultural.
En aquest número entrevistem a Stephen Stoer, professor a la facultat de Psicologia i Educació d'Oporto, Portugal.