Notícies
Georgina Dalmau, sociòloga i creadora de la consultoria Milimètric Màrketing, va parlar-nos sobre les noves tecnologies com a una oportunitat de treball en alça per a sociòlegs i politòlegs. Segons la Georgina, una actitud oberta en el plànol personal sol ser una qualitat que ajuda si et vols dedicar a les TIC, especialment a l’hora de gestionar les xarxes socials. Aquest és un itinerari que, segons la Georgina, requereix d’una dedicació constant, molt networking i una gran capacitat de màrketing personal, destacant les teves competències, ja que actualment encara no és gaire visible la figura del sociòleg i politòleg com a professional de les noves tecnologies. Com a emprenedora, ens va facilitar alguns consells molt valuosos per a aquells que tinguin pensat muntar la seva pròpia empresa en aquest context de crisi: estructura petita i diversificació de clients.
Sobre participació ciutadana ens va parlar Jordi Pacheco. Aquest itinerari va experimentar un gran nivell d’interès i d’ocupació en els darrers anys, però segons ens assegura aquest politòleg, actualment la majoria d’ofertes d’aquest àmbit les trobareu fora de Catalunya. El mateix passa amb el màrqueting polític, segons el nostre expert Antoni Biarnés, politòleg i soci director de l’Institut Àgora, qui afirma que al nostre país encara no hi ha una cultura de màrqueting polític com la que hi ha a d’altres països, com ara els Estats Units, a excepció de la que es pot produir durant les campanyes electorals com les que acabem de viure amb les eleccions del 25N al Parlament de Catalunya.
Tots tres ponents han elaborat una fitxa amb les competències, entitats i recursos informatius als quals us podeu adreçar per a obtenir més informació sobre cada itinerari. Les trobareu entrant a l’àrea privada dels col·legiats, a la secció de sortides professionals, dins l’àrea professional.