FORMACIÓ CONTINUADA

FITXA DEL CURS

09. INVESTIGACIÓ PER ENQUESTA (FINALITZAT)

Presentació

La gran majoria d'empreses, institucions, mitjans de comunicacions i d'altres organitzacions socials recorren a les enquestes com a eina de recerca. Actualment existeix una gran varietat d'enquestes sobre temàtiques cada cop més diverses i amb la finalitat més variades. 

OBJECTIUS

L'objectiu del curs és aprofundir en el coneixement de la metodologia d'enquesta a dos nivells:

-El procés global de recerca: conèixer les motivacions i els objectius d'aquesta metodologia, la interrelació amb altres metodologies, les entitats que les posen en marxa, els públics objecte d'estudi, la qualitat del disseny i l'execució, les eines tecnològiques a disposició, les possibilitats d'anàlisi i aprofitament de la informació.

-Les característiques de disseny concretes  de cada fase: tipus d'enquestes, mostreig, formularis, tipus de preguntes, anàlisi de la informació: codificació, tabulació, anàlisi multivariable...

PROGRAMA

1.    L'enquesta en el procés de recerca i consultoria
       1.1. Definició d'enquesta
       1.2. Possibles dissenys i aplicacions
       1.3. Avantatges de la metodologia per enquesta
       1.4. Limitacions de la metodologia per enquesta
       1.5. Fases de la metodologia d'enquesta

2.    Definició dels objectius
       2.1. Tipus d'informació a obtenir
       2.2. Tipus d'informant i població objecte d'estudi


3.    Definició del tipus d'enquesta i disseny del qüestionari
       3.1.Tipus d'enquesta
             a.    Personal
             b.    Postal (i per Internet)
             c.    Telefònica
             d.    Òmnibus
             e.    Pannells
             f.    Altres submodels: tràcking, baròmetres...

       3.2.El qüestionari
             a.    Finalitats
             b.    Tipus
             c.    Ordre de les preguntes
             d.    Formulacions
             e.    Pre-codificacions
             f.    Pre-test del qüestionari
             g.    Escales: finalitat, tipus i avaluació

       3.3. Etapes del disseny d'un qüestionari


4.    Definició de l'univers i la mostra d'anàlisi
       4.1. Conceptes bàsics
       4.2. Tipus de mostreig
       4.3. El disseny d'una mostra


5.    El treball de camp
       5.1. Definició
       5.2. Planificació i supervisió: etapes i controls

6.    La producció dels resultats
       6.1. Etapes
       6.2. Depuració
       6.3. Codificació
       6.4. Pla de tabulació


7.    Anàlisi de la informació
       7.1. Anàlisi descriptiu bàsic
       7.2. Anàlisi de taules de contingència
       7.3. Altres metodologies d'anàlisi

8.    Altres consideracions
       8.1. Calendaris
       8.2. Pressuposts
       8.3. Qualitat
       8.4. Normes de referència

Destinataris

-Tècnics/ques d'investigació social

-Consultors/res

-Qualsevol persona interessada en aquesta matèria

PROFESSORAT

Montserrat Martínez Melo. Investigadora, Metodòloga i docent.

DATA LÍMIT D'INSCRIPCIÓ

Fins el 13 octubre de 2010

DATA D'INICI

19 octubre de 2010

DATA DE FI

9 novembre de 2010

PREU PER COL·LEGIATS/DES I ESTUDIANTS

240 euros

PREU PER NO COL·LEGIATS/DES

300 euros

CALENDARI DE CLASSES

Dimarts i dijous  de 18:00 a 21:00 hores

LLOC ON S'IMPARTEIX

COL·LEGI DE POLITÒLEGS I SOCIÒLEGS DE CATALUNYA

c/ Roger de Llúria 155-157, entrl 1ª

Barcelona

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

FITXA D'INSCRIPCIÓ
DADES PERSONALS
Els camps marcats amb * són obligatoris
DOCUMENTACIÓ A ADJUNTAR (2) (EL NÚM. MÀXIM DE FITXERS ÉS DE 5)
SELECCIONAR ARXIU (adjuntar fitxers en format jpg, pdf o doc)
[+] Adjuntar un altre fitxer
DADES DE L'EMPRESA (Emplenar aquest apartat en el cas que es vulgui facturar a l'empresa)

El Col·legi de Professionals de la Ciència Política i de la Sociologia de Catalunya tracta la informació que ens proporciona amb la finalitat d'oferir-li el servei sol·licitat. Es conservaran les dades facilitades mentre es mantingui la relació o durant els anys necessaris per complir amb les obligacions legals. Les dades no seran cedides a tercers, excepte en els casos en què hi hagi una obligació legal. Vostè té el dret d'obtenir confirmació de si al Col·legi de Professionals de la Ciència Política i de la Sociologia de Catalunya estem tractant les seves dades personals, així que té dret a accedir a les seves dades personals, rectificar les dades inexactes o sol·licitar la seva supressió quan les dades ja no siguin necessàries.

Responsable: Identitat: Col·legi de Professionals de la Ciència Política i de la Sociologia de Catalunya-NIF: Q5856239H Direcció postal: C/Roger de Llúria, 155; Entresòl 1a; 08037 Barcelona Telèfon: 932414122 Correu electrònic: colpis@colpis.cat

(1) El preu per estudiant s'aplica exclusivament als estudiants de les llicenciatures de Ciències Polítiques i Sociologia.

(2) Per considerar efectiva la matrícula és imprescindible fer arribar al Col·legi, abans de l'inici del curs, els documents que s'indiquin a la fitxa de cada curs.

(3) El COLPIS no garanteix la realització d’aquesta activitat formativa si no s’arriba a un número mínim d’alumnes.

(4) Una vegada formalitzada la matrícula no es retornarà l’import de la mateixa excepte que l’organització anul·li l’activitat formativa.

Share This