Notícies
La campanya, d’informació i conscienciació ciutadana, va veure la llum el passat 10 de setembre de la mà del Parlament Europeu. Aquesta clourà en el moment que el Parlament sortit de les urnes esculli el proper president/a de la Comissió Europea. A l’Estat espanyol les eleccions tindran lloc el 25 de maig de l’any vinent.
La presentació a l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona va anar a càrrec de Jaume Duch, portaveu del Parlament Europeu i director de mitjans, i va comptar amb la presència dels eurodiputats catalans Maria Badia (Aliança Progressista de Socialistes i Demòcrates), Raül Romeva (Verds/Aliança Lliure Europea), Santiago Fisas i Salvador Sedó (Partit Popular Europeu).
Tots els eurodiputats van voler destacar la importància que els ciutadans i ciutadanes europeus prenguin consciència de la utilitat del seu vot.
Fases de la campanya
La campanya de comunicació comptarà amb quatre fases:
Fase 1. Tot just comença ara amb la presentació del lema ‘Acció. Reacció. Decisió’. L’objectiu és explicar les noves competències del Parlament Europeu i les conseqüències que aquestes tenen per a la vida quotidiana de tots els ciutadans.
Fase 2. D’octubre’13 a febrer’14, incidirà sobre cinc temes crucials: l’economia, l’ocupació, la qualitat de vida, el pressupost i el rol de la UE al món.
Fase 3. Febrer’14, se centrarà en promocionar les dates de les eleccions.
Fase 4. Aquesta darrera fase se centrarà en comunicar sobre quin Parlament Europeu ha resultat elegit, el nomenament del proper/a president/a de la Comissió Europea per part dels eurodiputats i la inauguració de la nova Comissió.