Comissió de Gestió Pública
La comissió promou el reconeixement de les professions que integren el Colpis a les diferents administracions públiques, al sector públic en general i a l'àmbit de les consultores que treballen pel sector públic de manera que es tingui en compte els titulats/des en les nostres disciplines per a llocs de treball ja ocupats de facto per perfils formats en aquests àmbits.
Un dels eixos centrals de la comissió és la innovació i la modernització de les administracions públiques i la projecció del Col·legi com a actor a tenir en compte en aquests àmbits. D’altra banda, treballem per crear xarxa amb persones interessades i expertes en les diferents àrees de la gestió pública.
Activitats
- Trobades per a tractar temes de Gestió Pública i Accions a Curt i a Mig Termini2 febrer 2021
Al llarg de l’any s’han fet tres trobades amb els i les membres de la Comissió en els quals es tracten diferents temes pels quals es planifiquen i s’executen accions a mesura que van sorgint. En el cas de l’any 2020, la majoria s’han realitzat de manera telemàtica.
- Redacció d'un manifest per a coordinar totes les Administracions Públiques per a gestionar la pandèmia8 abril 2020
Publicació i difusió del manifest de la plataforma de coordinació de les administracions publiques catalanes de tots els nivells per a gestionar les necessitats causades per la pandèmia de COVID-19.
- Xerrada: Les Polítiques de Modernització a les Administracions Catalanes 11 març 2020
Realitzada a l’Auditori de la Cambra de Comerç de Catalunya, a càrrec d’Esther Manzano, Directora General de Modernització de la Generalitat de Catalunya.
- Visita al Districte Administratiu de la Generalitat de Catalunya 26 febrer 2020
La Comissió de Gestió Pública del COLPIS (en representació del FERA) va organitzar la visita al macroedifici de la Zona Franca de Barcelona que, d’entrada, acollirà els treballadors d’algunes seccions dels departaments de Justícia, Polítiques Digitals i Administració Pública i part d’Empresa i Coneixement, fins ara ubicats en diferents punts de la ciutat de Barcelona.
La visita, va ser guiada per Esther Manzano, Directora General de Modernització de la Generalitat de Catalunya, i Àngel Cortadelles, director del Programa del Districte Administratiu, que van explicar les innovacions en aspectes organitzatius i de funcionament del nou edifici.
- Reunió amb Xavier Gatius 15 novembre 2018
El degà del Col·legi, Jordi Pacheco, el gerent, Antoni Biarnés, i Josep Oller es reuneixen amb Xavier Gatius, secretari general de polítiques digitals i administració pública.
- Trobada dels i les membres de la Comissió de Gestió Pública13 març 2018
Primera trobada del grup de treball per entrar en contacte amb altres col·legues professionals amb els mateixos interessos, conèixer els objectius de la comissió i posar en comú coneixements i bones pràctiques en gestió pública, entre altres.